Blankenberge-Nieuwpoort - Reisverslag uit Blankenberge, België van partwo - WaarBenJij.nu Blankenberge-Nieuwpoort - Reisverslag uit Blankenberge, België van partwo - WaarBenJij.nu

Blankenberge-Nieuwpoort

Door: Mar-Jan

23 Juli 2018 | België, Blankenberge

Om half 11 pas weer het ruime sop gekozen. Een heerlijke zeildag in het vooruitzicht. Wind, strakblauwe lucht, kan niet beter! Uhh toch wel. Stroom flink tegen. Toch een goede vertrektijd oals je 2 opties wilt hebben. Calais gaat pas rond 21 uur open ivm hoog water en Nieuwpoort voor sluitingstijd om nieuw heklampje te halen. Hoewel de wind prima was, maakten we door de golven weinig vaart. Ook nog eens 1,5 knoop stroom tegen, schoot niet op. Gaandeweg werden de golven venijniger. En de brace goed aangetrokken. Voor Nieuwpoort uitgerekend dat het nog zeker 5 uur beuken zou worden tegen de golven. Hans wilde graag door naar Calais, maar ik was bang dat ik daar morgen spijt van zou hebben. Ik weet niet of de brace de klappen genoeg op kan vangen. Dus...liggen nu, om half 5, in Nieuwpoort in de Royal Yachtclub. Morgenochtend vroeg dan maar vertrekken voor hoogwater rond de middag in Calais.