IJmuiden-Blankenberge - Reisverslag uit IJmuiden, Nederland van partwo - WaarBenJij.nu IJmuiden-Blankenberge - Reisverslag uit IJmuiden, Nederland van partwo - WaarBenJij.nu

IJmuiden-Blankenberge

Door: Mar-Jan

22 Juli 2018 | Nederland, IJmuiden

Te laat vertrokken om lang profijt te hebben van stroom mee. Maar ach, om 6 uur in de ochtend de haven uitschieten is toch knap. Het liefst draai je je nog even om. De verwachting qua wind was niet hooggespannen. En inderdaad, de eerste 30 mijl alleen gemotord. Hmm, en even slaap ingehaald, gelezen en de cobb schoongemaakt. Heel rustig op zee en zelfs de Maasmond verliep zonder enig stressmoment. Alleen fikse stroom en wind tegen.
Gelukkig ging de wind wat draaien en konden we vrij snel na de geul de zeilen hijsen. Wat een verademing!
Ook daar weer geen bootverkeer. Met 6 knopen snelheid zonder kruisen een lekkere klap kunnen maken. Geen besluit genomen waar we zouden aanleggen. Stellendam....nee, het gaat nog lekker. Roompot? Pfff, die hele Banjaard heen en terug, we pakken Blankenberge wel. Snel rekenwerk, we zouden rond half 11 aankomen. Even bellen voor een plaats en code voor het hek.
Verderop lag een boot wat vreemd te dobberen op volle zee. Toch maar even bijgedraaid. Oei, hadden motorpech en de wind was inmiddels gaan liggen. Lift aangeboden naar Blankenberge, maar kwamen net uit Duinkerken. Wilden niet terug. Overwogen om te ankeren. We konden verder niets voor ze betekenen. Niet fijn om dan weg te varen. Op de motor richting België. Een supermooie zonsondergang gehad en lagen om 22.15 uur in de box. Een hele lange, maar fijne dag!

• 25 Juli 2018 - 06:52

Liesbeth Willemars:

En Bluf dan??? Met gekruisde beentjes

• 25 Juli 2018 - 19:35

Bluf is uit logeren en dit keer niet mee op reis!