Scheveningen-Muiderzand - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van partwo - WaarBenJij.nu Scheveningen-Muiderzand - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van partwo - WaarBenJij.nu

Scheveningen-Muiderzand

Door: Mar-Jan

12 Augustus 2018 | Nederland, Almere Stad

Als een blok geslapen! Vanochtend eerst op ons gemak ontbeten en gedoucht. Dan merk je dat de vakantie bijna voorbij is. Geen haast meer. Om 10 uur vertrokken met windkracht 6. Weliswaar in de rug, dus easy. Buiten de haven floot de wind al stevig tegen de stagen. Uhm een zesje?? Inderdaad, want de 7 begint bij 28 knopen en we hadden er maar 27. Nog even discussie over de zeilvoering. Ik wilde het liefst met de Genua starten. Anders moeten we een paar keer gijpen, wat met deze wind niet heel prettig is. En ja hoor! Als een tiereliertje naar IJmuiden. Stroom tegen, maar dat mocht de pret niet drukken. Een volgetuigde boot moest helaas het loodje leggen tegen onze Genua. Partwo op zn best! Waar ik iets minder vrolijk van werd was de steeds groter wordende zeegang. Soms kwamen er knoepers van golven die opbouwden achter onze boot. Dan doken we weer met 1 kant naar beneden... pfff. Telkens riep ik ‘oeh’ of zoiets. Dat mag niet meer...:(. Bij IJmuiden liep alles als een zonnetje. Meteen de sluis in. Aanleggen, sluis dicht en voor je het wist, was je alweer op het Noordzeekanaal. De wind was wat gaan liggen. Nog getracht te zeilen, maar de Partwo was niet meer vooruit te branden. De Oranjesluizen en brug gingen idem dito. We genoten van het spiegelgladde Markermeer met fantastische luchten. Thuis.
Wat een geweldige vakantie hebben wij gehad!!