Deauville - Reisverslag uit Deauville, Frankrijk van partwo - WaarBenJij.nu Deauville - Reisverslag uit Deauville, Frankrijk van partwo - WaarBenJij.nu

Deauville

26 Juli 2019 | Frankrijk, Deauville

Terwijl Nederland ligt te kreunen van de hitte (38 graden oid) zitten wij in de stromende regen met 20 graden benedendeks. Vandaag nog wel de stad ingeweekt. Een ontzettend leuk marktje vandaag. Ceintuurs, vis, zelfgemaakte chocopasta’s en andere smeersels, strandtassen etc. Echt leuk. Ook omdat het een kwalitatieve markt is. De groentejuweliers hadden zelfs courgettebloemen en andere bijzonderheden. Superleuk om te zien. De winkels van Louis Vuitton, Hermes, printemps, we hebben ze gezien en zijn langsgelopen en bij sommigen naar binnen geweest. We werden er niet hebberig van. Wel van de heerlijke bakker... bij een Frans tentje geluncht. Heerlijk mensen bekeken en er valt hier echt wat te zien! Ook qua auto’s.
Vanmiddag onze route bekeken. Honfleur gaan we niet redden met de boot. We kunnen hier pas met hoogwater er uit. Maar moeten er bij Honfleur ook met hoogwater in. Hadden dan eerst naar Honfleur moeten gaan en vandaar uit naar Deauville. Jammer!
We gaan nu morgen fietsen huren om er heen te gaan. Haha, we hebben fietsen bij ons...maar het is een heel eind en we liggen te lastig op de steiger om de fietsen er uit te halen. Zondag gaat het stevig waaien. Volgens Hans hebben we de wind dan redelijk opzij en kunnen beginnen met de terugreis. Ik heb al voorgesteld om via Eastbourne (Engeland) terug te varen als we de wind niet gunstig hebben. We zien het wel. Morgen fietsen, tenzij het door blijft gieten. Het is nu wel een heel verdrietige bui.