Deauville-Dieppe - Reisverslag uit Deauville, Frankrijk van partwo - WaarBenJij.nu Deauville-Dieppe - Reisverslag uit Deauville, Frankrijk van partwo - WaarBenJij.nu

Deauville-Dieppe

28 Juli 2019 | Frankrijk, Deauville

Honfleur behoorde niet tot de mogelijkheden vanuit Deauville. Nu wij onderweg naar Dieppe zijn, zien we een paar boten wel die tocht maken. Het kn dus wel! Weten we ook weer voor de volgende keer. Zijn gister metde fiets naar Honfleur gegaan. Zoooo, doet was maar goed dat het niet zo warm was! Klimmen en nog eens klimmen. Wat waren we blij dat we fietsen gehuurd hadden zeg. Met onze Bootfietsen zouden we helemaal gek zijn geworden!
De tocht van 18 km (ruim een uur) was meer dan de moeite waard. Wat een superleuk plaatsje. Volgend jaar slaan we het niet over, maar dan wel met de boot.
Natuurlijk geen fietsmand er in gehuurd. Dus geen plaatselijke calvados of cider gekocht. Shame!
De terugweg viel relatief mee. Maar ook weer prachtig. Kwamen ogen tekort.
Na dit avontuur op de boot ons boek uitgelezen en veel te laat naar onze hut. Om 8.45 uur dan toch vertrokken. Pittige wind en fikse golven (1.5m) opzij en in de rug. We zijn inmiddels voorbij Fecamp. Slingeren links en rechts door het water en de boot. Het zonnetje is vanmiddag doorgebroken, maar wel jas en trui aan. Helaas nu al 5 uur stroom tegen. Hopen om 19 uur in Dieppe aan te komen. Daarna nemen we 2 a 3 dagen pauze. Het moet vakantie blijven hè!