Muiderzand-IJmuiden - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van partwo - WaarBenJij.nu Muiderzand-IJmuiden - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van partwo - WaarBenJij.nu

Muiderzand-IJmuiden

Door: Mar-Jan

21 Juli 2018 | Nederland, Almere Stad

Vanochtend eerst getankt. De verwachting is dat de wind ons gewicht maar minimaal zal gaan verplaatsen. Tenminste, dat is de verwachting.
Op het laatste moment nog een short cut richting Amsterdam. Zonde. Onderwaterschip weer getooid met fonteinkruid. Dus geen tijdwinst, maar ergernis. Opvallend is de leegte op het Markermeer. In de Oranjesluis begrepen we van de buurman dat het IJsselmeer ook heel rustig is. Vandaag tenminste.
Vraag niet hoe het kan, de sluis lag tjokvol. Heerlijke foute types ook! Hoe kan je midden in de sluis liggen en als eerste naar buiten....
Onderweg naar IJmuiden de zeilen gehesen. Van windkracht 2 naar 5 en van Noord, naar West en Zuid. Besloten toch maar te motorsailen.
De apotheose van de dag is het opengaan van de sluisdeuren in IJmuiden!
Het aanleggen in de Marina was een uitdaging. Vijf op de zijkant en dan blijven lachen. Nu het eten op de Cobb. De rust is weergekeerd. Morgen idealiter om 4.00 uur vertrekken. Hmm, we zullen t zien!