Boulogne-s/mer-Dieppe - Reisverslag uit Dieppe, Frankrijk van partwo - WaarBenJij.nu Boulogne-s/mer-Dieppe - Reisverslag uit Dieppe, Frankrijk van partwo - WaarBenJij.nu

Boulogne-s/mer-Dieppe

23 Juli 2019 | Frankrijk, Dieppe

We zijn een dag in Boulogne gebleven. Na een tocht van ruim 11 uur, hadden we een lekkere nachtrust verdiend. Om half 5 in de ochtend worden we wakker van een klap. We zitten rechtop en Hans loopt in onderbroek naar buiten. Niet op z’n best overigens. De Denen achter ons -geen handige zeilers- voeren we, maar hadden onze vlaggenstok geramd. Afgebroken. De sukkel staat ermee in zijn hand en wil m weggooien. Onder het mom van ‘kapot!’. Hans geeft aan dat ie het terug wil, de vlag hangt er ook nog aan.
Buurman was ook geraakt en was behoorlijk pissed. Gaf aan dat ie de schade wilde opnemen. De Denen voeren stoïcijns weg. Om half 7 voel ik de achterstand of zeereling trillen. Zit blijkbaar een boot tegenaan. Geïrriteerd draaien we ons nog eens om. Dan maar lekker een dag Boulogne. En vooral lezen!
Gelukkig kennen we de weg, boodschappen zijn dus snel gehaald. Een vlaggenstok verkopen ze niet. Met een mes bijgesneden en hebben nu een lullig klein vlaggenstokje. De gendarmeries kwam nog bij onze Russische buren op bezoek. Grappig, ze liggen nu ook weer hier aan de steiger.
Onderweg wéér gemotord. We lijken wel een motorboot. Geen wind en heerlijk warm. Met de voeten in zee gehangen en buiten haren gewassen. Heerlijk.
Toch nog een poosje lekker easy kunnen zeilen. Later zakte wind weer af en zijn op de motor binnengekomen. Dieppe is weer heerlijk! Snel naar onze groentenjuwelier en traiteur geweest. Heerlijk als je de weg kent. Morgen is de bedoeling om naar gecamoufleerd of le havre te gaan. Willen deze vakantie graag nog deauville halen. Morgen maar 20 graden op het water. Overmorgen veel wind en 31 graden voorspeld. Dan zou het een verwaaidst worden. Vanavond eten we de rest van de zelfgemaakte paella.