Nieuwpoort - Reisverslag uit Nieuwpoort, België van partwo - WaarBenJij.nu Nieuwpoort - Reisverslag uit Nieuwpoort, België van partwo - WaarBenJij.nu

Nieuwpoort

20 Juli 2019 | België, Nieuwpoort

Terwijl we verwaaid liggen, hebben we vandaag de was maar gedaan. Binnen een kwartier droog! Vannacht en vanochtend fiks onweer en heftige regenbuien. Nog maar even omgedraaid en boek er bij gepakt. Heerlijk luieren dus. Inmiddels 5e boek bijna uit. Het voordeel van verwaaien in Nieuwpoort zijn de faciliteiten. Fantastische viszaken, vernieuwde -dit jaar- Carrefour, leuke winkels in Bad en een aantal leuke in Oud-Nieuwpoort. Mezelf tegoed gedaan aan een stalen vulpen. Weer een hebbeding om blij van te worden.
Vandaag heeft Hans nog wat poetswerkzaamheden verricht. Daar is de boot weer van opgeknapt. Vanmiddag zitten rekenen. Hoe zit het met de stroming, wind en getij. We naderen nu getijdehavens en je wil niet een halve nacht op zee dobberen, omdat de ingang droog ligt. Morgen om 7 uur vertrekken we weer. Weliswaar wind tegen, maar dan moeten we af en toe maar motoren als we in de geul moeten blijven. Onze focus ligt nu op Calais. 44 Nm varen, ca 8 uur. Onze ervaring met Calais is niet bijster gunstig. Vorig jaar heeeel lang op groen licht moeten wachten vanwege de ferry’s en ontzettend Franse ambtenaren. Zoals de verwachtingen er nu uitzien, geen zon en stevig windje.