Boulogne s/mer-Oostende - Reisverslag uit Oostende, België van partwo - WaarBenJij.nu Boulogne s/mer-Oostende - Reisverslag uit Oostende, België van partwo - WaarBenJij.nu

Boulogne s/mer-Oostende

02 Augustus 2019 | België, Oostende

Wowwww!! Wat een geweldige zeildag! In 8 uur van Boulogne naar Oostende! Om half 12 vertrokken en met stroom mee noordwaarts gegaan. Heerlijke wind en snelheden van 10.6 knopen. Afgesproken om bij Duinkerken te overnachten, maar daar waren we nu serieus vroeg. Dus door! Bij Duinkerken begon het serieus harder te waaien en vlakbij Nieuwpoort minder zeil opgezet. Zelfs met minder zeil haalden we nog 9.6 knopen door het water. Waanzin.
Onze buren waren een uur eerder vertrokken. En raad eens...we waren eerder dan zij in de haven. Dat vonden we leuk....;-)
De haven ligt als vanouds bomvol. Zeven boten dik. Onze buurman wil om 8 uur vertrekken. Een zeer nette tijd. Hebben ook wel meegemaakt dat iemand om half 5 eruit moest met de boot. Dat zit mee, zullen we maar zeggen. Nog even de dag doorgepraat met buren en wat koude hapjes gegeten. Zelfs de wijn is op!!! Hoog tijd voor boodschappen. Morgen.